Doneren via anjeractie 2021

anjeractie-full-color 2021

Doneren aan CMV Harmonie Leek via Anjeractie Prins Bernhard Cultuurfonds

Op 28 mei start de landelijke Anjeractie van het Prins Bernhard Cultuurfonds, de collecte voor plaatselijke culturele activiteiten. De actie loopt tot 5 juni. CMV Harmonie Leek doet mee met deze digitale actie via appjes, mailtjes en social media.

De opbrengst van de actie gaat naar Harmonie Leek. De orkesten van Harmonie Leek zijn actief in Leek en omgeving. Zelfs in Corona-tijd lukte het om in kleine groepjes muziek te laten horen: op Koningsdag gaven kleine groepjes muzikanten concertjes bij verschillende instellingen.

harmonie-koningsdag-2021

Het beleid van Harmonie Leek is dat haar leden gratis een blaasinstrument in bruikleen krijgen.
Deze instrumenten zijn duur in aanschaf en onderhoud. De opbrengst van de Anjercollecte stelt de vereniging in staat om muziekinstrumenten te kopen en aan de leden uit te lenen.

Het Prins Bernhard Cultuurfonds organiseert al sinds 1946 de Anjeractie. Het is de oudste collecte van Nederland. Ieder jaar collecteren honderden organisaties voor hun vereniging én voor het Cultuurfonds. Vorig jaar is de actie voor het eerst mobiel georganiseerd: geen bussen en collectanten meer langs de deur. Het Cultuurfonds gaat op diezelfde voet verder. Het is veiliger voor de collectant én makkelijker voor de organisatie. Er is nog steeds grote noodzaak om lokale cultuurorganisaties te steunen. Vandaar dat het Cultuurfonds het hele netto bedrag weer teruggeeft aan de organisaties die collecteren.

Het geld gaat rechtstreeks naar onze vereniging. Als je wilt doneren klik dan op deze link: