A-orkest

Het A-orkest van CMV Harmonie Leek telt ongeveer 45 leden en komt uit in de 4e divisie.  In het A-orkest zitten de gevorderde en meer ervaren muzikanten (niveau HARFA B-diploma en hoger).

Het orkest repeteert elke donderdag, aansluitend aan het Opleidingsorkest; 19:45 u. tot 22:00 u. Onze huidige repetitielocatie is in het Rodenburg Theater (voorheen Agora), Rodenburg 2 in Leek.

De jaarlijkse agenda is rond de altijd goed gevuld, met concerten en andere activiteiten in Leek en omgeving. Ook in december  hebben we veel activiteiten zoals de Kerstwandeling, de Kerstnachtdienst en het Engelenorkest in de vroege uurtjes op Eerste Kerstdag. Daarnaast begeleidt het orkest een aantal keer per jaar een kerkdienst. De vereniging is ook een vaste waarde tijdens Dodenherdenking op 4 mei.

De Muziekcommissie probeert het repertoire zo breed mogelijk op te bouwen en streeft naar ‘voor elk wat wils’.  De te spelen muziek wordt altijd afgestemd op de gelegenheid en het publiek.

harmonie-ohnk-drachten-november-2016

Het optreden bij de Open Nederlandse Harmonie Kampioenschappen, november 2016

CMV Harmonie Leek is lid van de muziekbond KNMO en het A-orkest doet daarom tweejaarlijks mee aan een bondsconcours, waar een deskundige jury een oordeel over het orkest geeft.