Concertorkest

Het Concertorkest van CMV Harmonie Leek is een zogenaamd zittend orkest en telt ongeveer 45 leden

Het orkest repeteert elke donderdag, aansluitend aan het Opleidingsorkest; 19:45 u. tot 22:00 u. in het Rodenburg Theater, Rodenburg 2 in Leek.

Het orkest heeft een specifieke plaats in de gemeente Westerkwartier waar het is gevestigd. Ze verleent onder andere haar medewerking bij de jaarlijkse herdenking op 4 mei en tijdens Koningsdag. Ook in december zijn er activiteiten waar muzikale ondersteuning aan wordt verleend zoals bij de Kerstwandeling, de Kerstnachtdienst en als Engelenorkest in de vroege uurtjes op eerste Kerstdag. Daarnaast begeleidt het orkest een aantal keren per jaar een kerkdienst.

Het repertoire van het orkest is breed te noemen van ‘Verdi tot Hazes’ en voor oud en jong.

CMV Harmonie Leek is lid van de muziekbond KNMO

harmonie-ohnk-drachten-november-2016