Donderdag 10 oktober – open repetitie voor belangstellenden

Donderdag 10 oktober 2019 – Open repetitie Harmonie Leek voor mensen die altijd al graag in een orkest wilden spelen
CMV Harmonie Leek houdt op donderdag 10 oktober een open repetitie, speciaal bedoeld voor mensen met een muzikaal gevoel, die altijd al graag in een orkest hebben willen spelen.
Er is veel mogelijk bij Harmonie Leek. Dat blijkt ook uit de aanwas van leden die de laatste jaren lid zijn geworden van dit Harmonieorkest: jongeren die muziekles krijgen op een blaasinstrument of op slagwerk en dan na een periode van muziekles instromen in het Opleidingsorkest van de Harmonie.
Ook veel volwassenen worden op oudere leeftijd lid van de Harmonie. Dat kan zijn omdat ze vroeger al eens muziekles gehad hebben en graag met hun hobby van vroeger een nieuwe start willen maken. Maar ook volwassenen zonder muzikale ervaring worden lid omdat ze op latere leeftijd besloten om toch nog te beginnen met het bespelen van een instrument.
In het Opleidingsorkest zitten veel volwassenen die later met muziekles zijn begonnen.

????????????????????????????????????

“Samen muziek maken is een geweldige ervaring. Ik had nooit gedacht dat dit mogelijk was”.
Dit is de reactie van één van de leden die als volwassene de stoute schoenen aantrok en met muziekles begon en nu vol enthousiasme meespeelt in het Opleidingsorkest.
“De sfeer is altijd plezierig, je leert enorm veel en juist het samenspelen met verschillende instrumenten in een orkest is een fantastische ervaring die ik niet meer wil missen. We repeteren elke week en treden zo nu en dan op in Leek en omgeving”.
Behalve het Opleidingsorkest heeft de Harmonie ook het A-orkest, het orkest waar muzikanten in spelen die al meer muzikale ervaring hebben.

Er zijn veel instrumenten om te proberen; o.a. klarinet, trompet, tuba, trombone, hoorn, bas, slagwerk.
Op de open repetitie is voor alle bezoekers de mogelijkheid om eens écht op een blaasinstrument te blazen of eens achter het drumstel te zitten. Bestuur, dirigent en leden van de Harmonie zijn op de open repetitie graag bereid om uitleg te geven over de instrumenten, over muziekles en over de vereniging.

Aarzel niet en kom langs op 10 oktober!
De open repetitie is om donderdag 10 oktober. De repetitieruimte is in het RodenburgTheater (voormalig Punt 1), Rodenburg 1b in Leek. Het Opleidingsorkest repeteert van 18.45 – 19.45 u. Het A-orkest repeteert van 20.00 tot 22.00 u.  De Harmonie zit voor u klaar.