HIT wint landelijke wedstrijd Ivo Kouwenhoven

“Organiseer met jeugd een concert vóór jeugd”, dit was de uitdaging die componist Ivo Kouwenhoven eind 2015 aanging met alle jeugdorkesten in Nederland. Het opleidingsorkest HIT (Harmonie is Tof) van Harmonie Leek ging deze uitdaging met verve aan. Het ging niet alleen om de in te studeren muziek, maar ook om de organisatie er om heen. Alle leden kregen een taak. Sponsoren zoeken, een poster ontwerpen, de zaal regelen, communicatie met alle basisscholen en natuurlijk de datum van uitvoering. Dit was op de dag dat de Harmonie 80 jaar bestond: 10 februari 2017. De groep ging zelfs nog een stapje verder en bedacht ook nog even een nieuwe naam, een prachtig bijpassend logo én toffe polo’s!

Op donderdag 20 april verraste Ivo Kouwenhoven de leden van HIT tijdens de repetitie. Samen met de voorzitter van de landelijke muziekbond kwam hij de prijzen overhandigen; een oorkonde, een overheerlijke taart en maar liefst drie muziekstukken voor jeugdorkest!

Ivo Kouwenhoven verrast HIT tijdens de repetitie op 20 april 2017.

Hij sprak de volgende woorden: “Vorig jaar heb ik alle jeugdorkesten in Nederland uitgedaagd om zelf een concert te organiseren en daarvan een verslag bij me in te leveren. Op die manier zijn kinderen betrokken en enthousiast bezig voor hún muziekvereniging. Vandaag ben ik naar Leek (Groningen) afgereisd om het winnende jeugdorkest ‘HIT’ drie muziekstukken te bezorgen. Van harte gefeliciteerd en veel speelplezier gewenst!”

De prijzen zijn enthousiast in ontvangst genomen. De jonge beginners en oudere herintreders waren blij verrast met het winnen van de prijs en kijken uit naar het spelen van de nieuwe muziek.