Algemeen

Zelf musiceren, samen met anderen, dat kan bij onze vereniging. De vereniging is op 10 februari 1937 opgericht. Maar ondanks dat de vereniging al heel wat jaren bestaat blijft ze gelukkig jong en springlevend. De Harmonie is een actieve vereniging waarbij naast het samen maken van muziek ook gezelligheid voorop staat. Samen plezier beleven aan deze veelzijdige vorm van tijdsbesteding voor jong en oud.

De vereniging telt nu bijna 60 leden variërend van beneden de 10 tot ruim boven de 80 jaar oud. Deze leden spelen in twee orkesten te weten het A-orkest en het Opleidingsorkest. Wij zijn een “zittend” orkest dat regelmatig optreedt in Leek en omgeving. In het A-orkest zitten de gevorderde en meer ervaren muzikanten (niveau HARFA B-diploma en hoger). Het opleidingsorkest bestaat uit beginnende muzikanten: jongeren, maar ook volwassenen, die nog niet zo lang met muziekles bezig zijn.
wim-westerman
Dirigent van het A-orkest en Opleidingsorkest HiT is Wim Westerman.