Huisarts Gerhard Geerts wint Maestro! Jubileumconcert

CMV Harmonie Leek bestaat 80 jaar vierde dit op zaterdag 7 oktober 2017 in de Rodenburghal. In het kader van het bekende TV format Maestro stond het A-orkest van de Harmonie beurtelings onder leiding van (ex)-politicus Paul Tameling, huisarts Gerhard Geerts en dominee Henk Bondt. Deze onervaren maestro’s zijn de uitdaging aangegaan om twee muziekstukken te dirigeren en maakten er een feestje van!

henk[Dominee Henk Bondt – Foto: Piet Louwes]

Het “harmo-nonnenkoor” bracht een sfeervolle vertolking van ‘I will follow Him’ uit de film Sister Act, onder leiding van dominee Henk Bondt.
Huisarts Gerhard Geerts waande zich even James Bond toen hij probeerde bonuspunten te scoren met een handkus voor de orkestmeesteres. gerhard-geerts-dirigeren
[Huisarts Gerhard Geerts. Foto: Erik Brand]
paul[Paul Tameling. Foto: Piet Louwes]

Paul Tameling zorgde daarna samen met het orkest voor een swingende versie van “All about that bass”.
Voor een eerlijke beoordeling dirigeerden alle Maestro’s het verplichte werk “Funiculi Funicula” en tijdens de grande finale “Star Wars: The Force Awakens” volgde het juryberaad. De jury, bestaande uit oudgedienden Jan Brouwer en Jappie Kuiper, riepen Gerhard Geerts uit tot Maestro! Maar geen van de deelnemers ging met lege handen naar huis: als aandenken ontvingen ze een heuse “baton” met het logo van de Harmonie en natuurlijk een prachtig boeket bloemen.

western-harmo[A-orkest onder leiding van eigen dirigent Wim Westerman, in “western-tenue”. Foto: Piet Louwes]