Grootse generale voor jubileumconcert Harmonie

Met veel enthousiasme zijn afgelopen zaterdag de puntjes op de i gezet voor het jubileumconcert op 25 november.

Maar liefst 120 muzikanten van 4 orkesten repeteerden o.l.v hun jubilerende dirigent Wim Westerman in de Centrumkerk in Leek. Met instructies in het Nederlands en Duits werden de 4 orkesten van Wim samengesmeed tot 1 groot orkest. Dat alleen is al een bijzonder gegeven. Vul dat aan met 4 harmoniums en je krijgt een uniek concert.

Speciaal voor dit jubileumconcert is een muziekstuk voor 4 orkesten en 4 harmoniums gecomponeerd. Volgens componist Hoite Pruiksma, die ook bij de repetitie aanwezig was, goed voor een bijzondere muzikale beleving voor het publiek. En die bijzondere beleving was er vandaag al voor de 120 muzikanten! En voor Wim Westerman die in zijn 40-jarige loopbaan als dirigent nog niet eerder een concert gaf met al de orkesten die hij dirigeert.

Het jubileumconcert is op zaterdag 25 november om 19:30 uur in de Centrumkerk, Tolberterstraat in Leek. Toegang € 10,-, kinderen t/m 12 jaar betalen € 5,-. Reserveer kaarten via ticketsharmonieleek@gmail.com.