Sfeervolle seizoensafsluiting Harmonie Leek

Foto: Piet Louwes

Op donderdag 13 juli sloot Harmonie Leek het muzikale seizoen feestelijk af. Het orkest nam plaats op het veldje aan het einde van de Burgemeester van Waninglaan om daar onder leiding van dirigent Wim Westerman de omwonenden te trakteren op sfeervolle muziek.

Foto: Piet Louwes

Speciaal voor de buitenconcerten heeft Harmonie Leek een muzikale selectie gemaakt met herkenbare deuntjes van vroeger en nu. Samen met Anja en haar ijskraam “Een Steekje Los” zorgden ze voor een ouderwets gezellige sfeer.

Foto: Gonda Westra-Steursma

Ook kreeg het orkest hulp van het Stapsteenorkest. Dit orkest is onder leiding van muziekdocente Lindy Adema gestart met muziekles op school, in het kader van het provinciale project Tijd voor Toekomst. Zo’n 15 tal leerlingen gaat ook na de vakantie door met muzieklessen bij Kunstkwartier en het leerlingorkest van de Harmonie.

Foto: Gonda Westra-Steursma

Het orkest gaat genieten van een welverdiende vakantie, om daarna weer fris te beginnen aan het muzikale seizoen. Op het programma staan het begeleiden van de Grunneger Dainst in september en het najaarsconcert op 25 november, een concert waarbij de jubilerende dirigent Wim Westerman centraal staat en ook zijn drie andere orkesten te gast zullen zijn.