Zomerse muzikale verrassing voor bewoners Wolveschans

Foto: Piet Louwes

Aan het eind van het muzikale jaar maakt ons orkest een paar repetitieavonden vrij om de inwoners van Leek te trakteren op een klein concert in de buitenlucht. Op donderdag 6 juli streek ons orkest neer bij het Borgdomein. Tijdens het klaarzetten van de stoelen en instrumenten kwamen al enkele nieuwsgierige buurtbewoners polshoogte nemen. Dat werd natuurlijk alleen maar versterkt door de aanwezigheid van Anja met haar ijskar ‘Een Steekje Los’. Bij het inzetten van het openingsnummer zat de stemming er meteen goed in. Er werd meegeklapt bij ‘We Will Rock You’ en een voorzichtig dansje gewaagd bij ‘YMCA’. Alle ingrediënten van deze avond zorgden voor een ontspannen, amicale sfeer en de Harmonie mocht niet vetrekken zonder een toegift. We hebben genoten!

Buitenconcert met het Stapsteenorkest

Nu kijken we uit naar het laatste buitenconcert op 13 juli dat we samen met het Stapsteenorkest gaan verzorgen. Het Stapsteenorkest bestaat uit 15 enthousiaste muziekleerlingen die dit jaar zijn gestart met muziekles. Deze kans kregen ze dankzij het schoolproject dat de Harmonie heeft georganiseerd samen met OBS De Stapsteen en Muziekdocente Lindy Adema, met hulp van ‘Tijd voor Toekomst’. Wij zijn trots op dit succesvolle project en het resultaat laten we u graag horen! U kunt ons vinden op de kruising Burgemeester van Waninglaan / Oldenoert. Ook Anja is weer aanwezig met haar overheerlijke steekijs!